Selasa, Mei 27, 2008

Kenduri Kawin

since dah di rancang aktiviti hari ahad nak ke kenduri kawin kawan adik aku, maka bermula le perjalanan seawal pagi ke rumah kenduri jam 930pagi dan menghala ke Perak. Dlm perjalanan tu aku tido je dlm kereta, maklum le x pernah pegi kenduri kawin seawal nie. lagi pun malam sebelum tu aku tido lewat sebb pegi tengok AF Final di Stadium Putra bukit Jalil.

Bila dah sampai rumah pengantin perempuan aku tengok meriah juga siap dengan Kumpulan Ghazal lagi. Aku tak pernah lagi tengok orang main Ghazal live masa kenduri, yang ada selalunye sesi karaoke dan juga live band nyanyi lagu2 kawin.

Makanan nye juga lain sebb kali nie bukan nasi kenduri yang selalu aku rasa. kenduri kali nie aku dapat merasa masakan jawa. Sesuatu yang baru bagi aku. So aku kasi 5 bintang sebb masakan nye sedap. Dan yang paling pencuci mulut kegemaran aku Bubur Kacang durian. wahhhh berselera rasanye bila dapat makan bubur kacang durian.

So lepas acara makan2 kita orang nunggu pengatin untuk akad nikah, bersanding dan makan beradab. Dlm kul 3 petang baru gerak balik KL.

Thanks Zaif. Nanti weekend nie aku ke seremaban plak untuk kenduri di sebelah lelaki nye.

Tiada ulasan: