Isnin, Mei 19, 2008

Cameron Highland

Setelah lebih 10 tahun aku tak menjejak kaki ke Cameron Highland, sabtu lepas aku mengambil kesempatan ke sana. On the way ke CH aku singgah rawang kejap nak servise kereta. Bukan apa 1,000km pertama. Seleasai servis kereta aku pun meneruskan perjalanan ke CH dengan melalui Tapah. So sampai di Tanah Rata terus cari hotel akan tetapi memandangkan Isnin Public Holiday banyak hotel dah full house. So aku pun x de banyak pilihan terpaksa le menyewa rumah tumpangan BB Inn. Akan tetapi sebelum aku check in aku call Zyf kalo dia x kisah duduk rumah tumpangan sebb dia nak join aku lepak di CH juga. Dpt je greenlight dr dia aku pun terus.



Selesai babak hotel , aku pun terus pusing2 kejap tanah rata ( Strawberry Farm, Pekan Tanah Rata dan juga Pasar Malam). kul 10 mcm tu Zyf pun sampai dengan Lego dan Nazim. Dah semakin Chantek si Nazem nie. kekekeke So kita org pun lepak2 dan pusing sambil mencari makan malam.



dan ahad nye pusing kejap di Ladang Teh BOH Sungai Palas, Risau juga aku bila jalan masuk ke dalam ladang sangat curam dan kecil jalan nye. But kredit to Fitri sebb dia berjaya membawa masuk dan keluar dengan selamat dr situ. Dlm kul 3 lebih aku mula gerak balik ke KL tapi kali nie cuba jalan Simpang Pulai plak. So singgah ipoh untuk Lunch cum Dinner.Gerai baru nak buka kat depan Padang MBI so kita org decide makan di Jusco Ipoh sajo.



dlm kul 6++ kita orf terus gerak sampai umah.

Tiada ulasan: