Isnin, Oktober 13, 2008

bercuti again

hi alls

last friday company aku buat trip ke Cherating selama 3 hari 2 malam. rasanye u ols semua pun tahu which resort kita orang stay.so let me story from the beginning of our journey to Cherating.
Bas kita orang bertolak dr Office lebih kurang 9pagi. since this is not a formal trip or business trip, semua orang pun bersedia untuk acara santai ini. mana idak nye this is the first trip yang agak exclusive that manage by our management ( according to old staff) kalo dulu cuma hotel2 biasa je dia orang buat staff gathering nie. So back to the story ye. Sebelum sampai ke Cherating tu kita orang berhenti sekejap untuk lunch di R&R Gambang not gampang ye. sempat le i ols makan masakan yang dah lama tak makan iaitu Ikan patin. you guys should try this ikan patin kalo ada peluang ke Temerloh. the reason we ols kena berhenti lunch sebab resort tersebut hanya boleh masuk jam 2petang otherwise kalo check in awal kena extra charges. hahaha

get ready untuk ke Cherating

so by 2.10pm i ols pun sampai to this exclusive resort. memang teruja dan impress dengan resort ini. dan yang paling best ialah kita orang tak perlu menunggu lama untuk check in kerna semua nye telah di jaga dan susun dengan teratur. dia orang kasi kunci bilik sebelum turun bus dan terus ke bilik. ini lah yang di katakan Fast lane check in sebb nan perlu ke check in kaunter. hahaha

get ready for tele-match

pihak pengurusan hotel telah memberi peluang untuk we ols berehat selama 2 jam dan acara telematch telah di atur pada jam 4ptg di hari ketibaan. but before that kita orang telah di beri sedikit taklimat tentang resort tersebut. Suprisingly all facilities boleh di gunakan 24jam

i hanya pilih italian food mixed with japanes food. (east vs west)

then after take shower at 715pm i had my dinner at Rembulan restaurant within resort. there is plenty of food selection and they categorize it by country. There is Japanese, Italian, Korean, local, indian and international food selection. the most enjoyable is buffet you ols. makan sampai nak muntah. Managed to eat almost 1 1/2 hours before party begin.

t

lite party begin

setelah selasai makan malam, i ols dengan gigih menyertai golongan tak sedar diri untuk berparti. ini hanya lite party sebelum acara pertunjukan pentas di adakan. gambar i ols x de sebb tak de sapa tahu guna camera i ols nie. maklum le camera murah.

performance stage by resort staff

dan untuk malam ini pertunjukan pentas di sajikan kepasa semua orang dengan tema bawang merah dan bawang putih versi moden. memang menarik pertunjukan ini. mana idak nye meraka merupakan golongan yang multitask dan multi-talented. mereka lah penyanyi, meraka juga yang menyambukt kita orang semasa sampai, mereka juga lah yang membuat persembahan untuk setiap malam dan mereka juga yang mengkordinasi setiap telematch dan sukan.

pertunjukan persembahan berlangsung selama 2 jam iaitu dr jam 915pm till 1015pm. and right after the pertunjukan , party pun bermula. so kepada sesiapa yang alcolholic memang berbaloi ke sana sebb free flow konsep kata nye. and i ols pun apa lagi since lagu yang di pasang adalah R&B, maka kaki melangkah tangan terhayun le. manari tak sedar diri plak tu sampai jam 3pagi.

3am - i pun merangkak ke bilik untuk ZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzz.

nantikan plak story yang lebih menarik dan "HOT" untuk hari kedua di resort ini.

Tiada ulasan: