Isnin, Ogos 11, 2008

Kedai Itik

akibat terlalu penat drive sorang balik kampung hari tu, so aku pun x update blog aku nie untuk a few days. banyak yang nak di kongsi dengan kekawan tapi x de mood. So hari nie sebb aku malas nak turun lunch aku pun cite le sikit pasal kedai makan yang menjadi kegemaran mak dan ayah aku tue. kedai nie simple je maklum le di tepi sawah padi dan kaki gunung but masakan dia memang sedap sekali. Masakan paling popular di sini ialah masakan itik nye. sebb tu le dia orang panggil Kedai itik. hehehehe

Kita orang sampai sini pun dah kul 2 ptg so k lauk pauk pun dah tak banyak pilihan
.





antara lauk pauk yang kita anak beranak makan. Ulam2 tu pun segar2
inilah itik yang telah di masak dan menunggu naga2 untuk melahap nye
ini plak daging itik yang telah di potong supaya ianya lebih sedang di pelahap. Memang sedap sekali masakan tersebut.


dan di sini dia kasi kita option. bagi yang tak larat nak bersila boleh makan di bawah khemah yang di sediakan. kerusi meja nye pun ala ala kadar je.

dan bagi yang nak menikmati sedikit kelainan boleh makan bersila di atas ruang yang di sediakan. tu dia puak lelaki yang kushuk makan dengan cara bersila.

tak tahu le nak panggil apa. Balai raya???? pankin? ermmm what ever le janji selesa bersantai disitu sambil menikmati makanan ala ala kampung. KANNNNNNNN


Tiada ulasan: