Selasa, Ogos 05, 2008

balik kampung

hari nie aku dengan rasmi nye telah memaksa diri aku drive balik kampung atas urusan keluarga. Pada dasarnye aku nie memang malas nak ambik port pasal isu nie unfortunately kalo aku tak balik kampung alamatnye semua sedara mara aku akan hilang arah plak. So aku dah x de choice.

Which kampung aku balik????? of course le kampung mak aku di kaki Gunung Jerai ittewwww
. since aku nye laptop keje kena hantar ke IT dept. so aku decide aku drive awal balik ke utara. Kul 12 tengah hari aku dah drive masuk Lebuhraya utara selatan. ermmmm ngantuk ya amat drive di waktu tengah hari gini. Aku sampai Butterworth dalam kul 430 petang dan aku call housemate lama aku. Iyeee le dia dpt baby 3 bulan lepas tapi x sempat nak jenguk kannn.




Lepas 2 jam lepak di umah dia dengan baby dan bini dia. aku pun call member aku dan lepak umah dia org kejap. Then we ols dinner kat Bandar Sunway, Seberang jaya. Jangan ingat selangor je ada Bundar sunway. we ols lepak kat situ sampai le Kedai makan tutup and dalam kul 1230 pagi aku drive ke umah kak aku yang kedua tu di Bukit Jambul sebb kalo aku tido umah kawan aku di Teluk Air tawar pepagi buta aku nak kena pickup akak aku plak. So untuk mengurangkan keletihan terpaksa le aku overnight kat umah dia.


6 August 2008.
Aku bergerak dengan Kak Ina aku dari bukut Jambul ke kepala batas. ambik adik aku dan 2 lagi kakak aku. So kita orang pegi ke daerah Yan dengan 2 biji kereta. Kak Teh dan Kak Intan aku naik kete satu lagi. Then we all sampai Yan dah tengok Mak dan ayah ada di pejabat. Mak dan ayah ajak breakfast dulu depan pejabat tue dan ayah aku pun buat le sesi suai kenal dan juga sedikit briefing kat semua adik beradik aku nie.

appointment dengan D/O kul 1130 so merasa le tunggu appointment tu selama 1 jam lebih. sempat le aku snap2 picture area pejabat nye ittewww.




Pemandangan di waktu pagi di kaki Gunung Jerai. nampak kan sawah terbentang luas itteww


Pejabat Daerah dan Tanah Yan. hehehehe akan kaya ke aku lepas nie. Wait and see yaa


kul 1130 kita orang pun masuk pejabat tuan daerah. selesai semua urusan maka semua orang pun sibuk le melihat dokumen2 yang di berikan oleh tuan daerah tersebut. Excited kakak2 aku ittewww sebb urusan yang 5 tahun lepas sepatutnye selesai akhirnye barakhir juga. Tapi nanti nak kena turun ke sini semula sebb ada final call gitewww.

macam Yang berhormat gaya ayah aku sorang nie kannnnn

kakak2 aku yang menunggu surat siap.
Mak aku yang cekak pinggang ittewww. Love you mum

Kak Teh yang mcm pengetua sekolah meneliti laporan peperiksaaan anak murid . hehehe

Kak intan yang meluluskan segala draft plan projek . kekeke

So selapas tamat projek ini. kita orang pun pegi lunch kat kedai favourite mak dan ayah aku. Dia orang panggil kedai itik. Nak tahu nape di panggil nye kedai itik. nanti aku ceritakan yeeee.

and after selesai semuanye . kita orang pun balik ke Penang semula. Aku hantar adik dan kakak aku semula dan ke rumah Zaif. tumpang tido umah dia orang. pagi Khamis nye aku drive balik ke KL semula. Perjalanan agak lancar dr Butterworh ke Ipoh tapi lepas tu hujan selebat2 nye sampai Ke KL.



selamat tiba di KL jam 430ptg tapi singgah opis jap untuk ambil laptop aku dr IT department.

Tiada ulasan: