Isnin, Disember 25, 2006

bersama kawan2




setelah sekian lama x menulis ... ini lah aktiviti aku selama 3 hari bersama kekawan dr KL dan juga ratu TAT

23/11/2006
di awal pagi buta 2am aku menerima panggilan dr kawan2 KL yang menyatakan mereka teah tiba di bawah rumah aku... So bermula pagi nie aku akan meluangkan masa dengan dia orang sampai hari isnin sebb cuti panjang sempena krismas. So setelah bersembang sikit.. masing2 ngantuk terus melabuhkan diri untuk tido.... wah wah wah dah macam episod cerita kanak2 plak... kita orang bangun pagi nye dlm kul 10am dan aku sediakan le sarapan lebih kurang untuk mengalas perut supaya perjalanan dan cuti2 pusing penang island tak begitu kebuluran... Dari rumah aku dan kwn2 bergerak menuju ke bukit bendera. Ini adalah kali yang ke 3 aku menjejak kaki ke bukit bendera . Sampai stesen keretapi bukit bendera dlm kul 2 ptg tp keretapi hanya ada dlm kul 530 petang sebab perjalanan ke atas kali nie lebih scheduled compare dulu. Oleh kerena tak sanggup menunggu kat stesen keretapi selama 3 jam kita orang decide lepak di quensbay dulu . So boleh le beli hadiah untuk kenduri kawin kakak lego. Tpi sebelm shoping kitaowang makan kat foodcourt dia . Ok le juga tapi terlalu ramai orang. Dlm kul 430 baru kitawang gerak ke bukit bendera sebb keretapi kul 530pm. Cuaca di waktu petang nie Ok le juga walaupun tak sesejuk hitachi namun aku rasa Ok le juga(oppppssss tetiba je tersebut hitachi).... Kat atas bukit bendera nie masih lagi sempat makan2 hehehehe... tetap le nak makan walaupun baru je 2 jam lepas makan di quensbay .... dah settle semuanye kita org gerak turun dlm 815pm dan terus menuju ke pesta pulau pinang. X de apa sangat sebab konsep nye masih sama mcm dulu...So aku tak de ghairah sangat kannnn.... memasing pun dah lenguh kaki berjalan satu tapak pesta pulau pinang terus le balik... sampai umah dlm 1230am

24/11/2006
hari nie program nye ke kenduri kawin kakak kepada kawan aku . Aku dahlama x makan masakan ala ala kenduri kampung. Ok le juga masakan nye walapun simple. lepas makan tunggu kejap pengantin sampai . Dah selesai meramaikan majlis tu kitawang pun gerak le sungai sedim.. apa lagi penuh le sunga tu dengan OKU nie... nasib baik le air tak melimpah kannn sebb kehadiran ratu2 KL dan TAT . Habis mandi terus gerak pekan kulim makan cendul di sana. lepas tu aku singgah umah kejap amik baju sebab malam nie akan tido umah epol.... selepas rehat2 di dlm bilik yang sejuk itu kitawang terus gi makan malam cum supper di pantai robena tak jauh dr umah epol... dah masing2 kekenyangan terus balik umah dan tido sebab esok kekawan KL nie nak balik awal pagi ke KL..


25/11/2006
Bangun dlm 9am dn bersiap sedia sebab nak kluar gi breakfast . Breakfast kata walaupun makan nasi kandar ... ala ala breakfast cum lunch gituew. anyway dah kenyang dia orang hantar aku balik umah dan dia orang terus memandu dengan konsep pemanduan berhemag menuju ke kuala lumpur. .... So x de le boring sangat cuti kali kannnnn. Aku plak dah sampai umah terus sambung tido kejap dan petang nye aku kemas le umah sikit sebb esok dah nak start keje ... benci nye sebb dah start keje esokkkk... anyway happy le selama 3 hari nie

Tiada ulasan: